понеділок, 20 листопада 2017 р.
понеділок, 23 жовтня 2017 р.
четвер, 21 вересня 2017 р.
вівторок, 12 вересня 2017 р.
пʼятниця, 28 квітня 2017 р.
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА УРОКУ З ПРЕДМЕТА «ОСНОВИ СУДНОВОДІННЯ». Автор Пщулковський М.К.
МЕТОДИЧНА
РОЗРОБКА УРОКУ З ПРЕДМЕТА
«ОСНОВИ СУДНОВОДІННЯ»
НА ТЕМУ: «Морські одиниці
вимірів»
Мета уроку:
а) Навчальна – сформувати знання учнів з історії виникнення
термінології морських одиниць
вимірювань.
б) Розвиваюча – пояснити про необхідність знань морських одиниць
вимірів.
в) виховна – формування у учнів відповідальності про необхідність
умінь використовувати морські одиниці вимірів у повсякденній роботі на флоті.
Тип уроку –
засвоення нових знань.
Вид уроку –
лекція.
Метод проведення уроку – пояснювально-ілюстративний.
Дидактичне забезпечення:
1.
Плакати
.
2. Стенди.
3.
Тренажер
системи МАМС.
Роздатковий матеріал:
Опорні конспекти, конспект
урока.
Міжпредметні зв’язки :
1.
«Морська
практика».
2.
«Несення
ходової навігаційної вахти на допоміжному рівні».
Перелік літератури.
1.
Бурханов М.В. – «Довідник штурмана».
Видавництво «Транспорт» 1986 р.
2. Ермолін Ю.К.«Основи морського судноводіння» Видавництво
«Транспорт» 1986 рік.
Хід уроку
1.
Організаційний
момент:
-
Взаємне
вітання;
-
Перевірка
присутніх, наявність чергових;
-
Організація
готовності учнів до уроку.
2.
Актуалізація
опорних знань, умінь, уявлень, досвіду учнів.
Активізація
мотиваційних резервів учнів шляхом опитування з вивченого раніше матеріалу.
Питання для перевірки
знань учнів з вивченого раніше матеріалу.
1.
Наука
«Судноводіння» , її складові частини .
2. Основні крапки на
Земній кулі «Полюси».
3. Що таке широта?
4. Що таке довгота?
5. Екватор - ?.
6. Паралелі - ?
7. Який меридіан ділить земну кулю на західну та східну
частини?
8. Площини (лінії) паралельні істинному меридіану - ?
9. Довгота вимірюється : від 0 – до ??? 180 +\-
w\o
10.
Широта вимірюється : від 0 –
до??? 90
Оголошення теми , мети , завдань уроку. Звернення викладача до учнів .
Після вивчення цієї теми ви отримаєте знання
з:
а) Історія виникнення одиниць морських вимірювань.
б) Одиниці вимірювань малих
глибин.
в) Технічні одиниці вимірювань.
г) Морські одиниці швидкості та не великих відстаней.
Вивчення нового матеріалу.
В основе принятой в судовождении системы
мер лежит длина дуги минуты земного меридіана. Вследствие этого установливается
соотношение между единицами, в которых
измеряются растояния, и единицами, в которых мзмеряются углы. Это удобно, когда
допустимо пренебрежение эллипсовидностью Земли и можно считать, что расстояние
между двумя точками на земной поверхности численно равно углу в минутах между
напоравлениями на эти точки из центра Земли.
Но
Земля не является шаром, и ее меридианы представляют собой эллипсы.
Следовательно, длина дуги одной минуты земного меридіана будет величиной
непостоянной, меняющейся в зависимости
от удаления ее от екватора. Длина одной минуть земного меридіана у
полюсов достигает значения 1861,6м, а у екватора- 1842,9 м. Пользоваться этими
величинами неудобно, и за меру длины в судовождении принята длина одной минуты
меридианы,равная 1852 м, что соответствует длине одной минуты меридиана на
широте 45 градусов. Эта же длина минуты, принятая за милю, получится, если
считать Землю шаром, объем котрого рамен объему земного эллипсоида:
Для измерения расстояния, в судовождении
принята единица длины, называемая морская миля 1852 м ( 1000 шагов).
Международным географическим бюро в 1928
г. в качестве стандартной морской милли длина 1852 м = 6080 футов, что соответствует длине одной минуты
меридианы на широте 45 градусев.
В ряде государств единица измерения длины
и растояний несколько отличны от расстмотренных . Так в Португалии = 1850 м.; в Италиии Нидерландах и
Дании = 1851,85 м; а в Америке 1853,18
м.
При плавании по внутренним водоемам
некоторых государств используется статутная – береговая миля = 1609,4 м.
Кабельтов – внесистемная единица длины,
применяемая в судовождении для измерения сравнительно небольших расстояний и
равна 0,1 мор. Мили. 185,2 м.
ЯРД : 1 ярд = 3 футам = 91.44 см. (
небольшие расстояния в Англии) измерения глубин под килём судна и осадок судна.
Сажень: - 1 сажень = 6 футов=1,83 м.
Фут : = 12
дюймов = 30,48 см. ( малые глубины и высоты).
Дюйм: - 1 люйм
= 2,54 см ( для измерений в технике).
В мореходных
таблицахМТ-75 приводятся таблицы перевода (узлы в км/ч, кбт/мин и др. справочные
данные для решения различных навигационных задач.
Зкріплення, систематизація та узагальнення знань.
Контрольні запитання для учнів:
1.
Одна
хвилина Земного меридіана - ?
2. Одна морська миля - ?
3. Дюйм -?
4. Фут - ?
5. Використання кабельтова - ?
6.
Одна
морська миля -?
Підсумки уроку.
Підведення підсумків уроку з коротким оглядом його
змісту.
Порівняння
результатів заняття з поставленими завданнями, виявлення помилок, з ясувати їх причини та визначення шляхів їх усунення.
Оцінювання знань учнів, оголошення оцінок.
Домашнє завдання: по
викладеному матеріалу учбовий посібник для технікумів Ермолін Ю.К. параграф 3
«Морські одиниці довжини та швидкості».
вівторок, 24 січня 2017 р.
середа, 28 грудня 2016 р.
Методична розробка уроку виробничого навчання з професії «Кухар» на тему: «Механічна кулінарна обробка риби з лускою». Автор Балика Г.Я.
ТЕМА ПРОГРАМИ: ПЕРВИННА
ОБРОБКА РИБИ.
ТЕМА УРОКУ: МЕХАНІЧНА
КУЛІНАРНА ОБРОБКА РИБИ З ЛУСКОЮ.
МЕТА УРОКУ:
НАВЧАЛЬНА: навчити учнів навичкам та
прийомам первинної обробки риби з лускою, навчити роботі з нормативно-технологічною документацією,
формувати професійні якості: швидкість реакції, координація та узгодження дій;
ознайомити учнів з обладнанням, посудом, інвентарем, правилами санітарії та
охорони праці.
РОЗВИВАЮЧА: сприяти розвитку усного мовлення учнів, навчити учнів
складати план відповіді, робити висновки, працювати з додатковою інформацією,
сприяти розвитку здібностей учнів, їх пізнавальної активності.
ВИХОВНА: виховання в учнів свідомого ставлення до
праці, сприяти естетичному
і моральному вихованню, формувати здатність сумлінно і творчо працювати.
ТИП УРОКУ: урок вивчення трудових прийомів
та формування професійних
навичок.
ВИД УРОКУ: аналіз конкретних ситуацій,
виконання індивідуальних робіт.
МЕТОДИ УРОКУ:
Словесний: розгорнута бесіда з
використанням проблемних питань.
Наочний: демонстрація нових
прийомів і операцій при обробці риби з лускою.
Практичний: самостійна робота учнів на уроці, відпрацювання
професійних навичок.
1.
ДИДАКТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
Наочні засоби:
1. Плакати «Технологічна
схема обробки риби для використання цілою», «Технологічна схема розбирання риби
на порційні шматочки – кругляки», «Технологічна схема розбирання риби на філе»;
2. Натуральні зразки
інвентарю для обробки риби, натуральні зразки розробленої риби.
3. Відеоматеріал з теми;
4. Інструкційні картки
(додатки № 1, № 2, № 3), інструкція з охорони праці (додаток № 4);
5. Збірник рецептур,
контрольні тести (додатки № 5, № 6).
6. Лист очікуваних
результатів (додаток № 10).
7. Технічні засоби: ноутбук,
екран, проектор.
2. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ОСНАЩЕННЯ УРОКУ:
ОБЛАДНАННЯ: виробничі столи, настільні ваги, холодильник, проектор,
екран.
ІНВЕНТАР ТА ІНСТРУМЕНТИ: ножі кухарські, дошки обробні, з
маркуванням РС, контейнери для укладання риби, миски металеві, скребок для
знімання луски.
СИРОВИНА: риба з лускою: короп, лящ, судак, окунь.
МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ’ЯЗКИ:
1.
Технологія приготування їжі з основами
товарознавства.
2.
Устаткування підприємств громадського харчування.
3.
Організація виробництва та
обслуговування.
4.
Гігієна та санітарія виробництва.
5. Охорона праці.
Список
літератури:
1. Доцяк В.С. Технологія
приготування їжі з основами товарознавства продовольчих товарів. – Наш час. Київ – 2014.
2. Бутенко Н.І. Організація
виробництва підприємств громадського харчування. – М.: Вища школа.1990.
3. Волошенко Т.Д.
Устаткування підприємств громадського харчування. – К.: ЛДЛ. 2005.
4. Піденко А.І. Гігієна і
санітарія громадського харчування. – М.: Економіка. 2004.
5. Збірник рецептур. – К.:
А.С.К. 2005.
ХІД
УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНА
ЧАСТИНА – 5 хв.
-
Взаємне вітання;
-
Перевірка відсутніх учнів:
-
Перевірка готовності учнів до уроку (зовнішній вигляд,
наявність спецодягу, особиста гігієна).
ІІ. ВСТУПНИЙ ІНСТРУКТАЖ – 55 хв.
1.
Актуалізація опорних знань, умінь,
уявлень.
Перевірка домашнього завдання.
1.1. Повідомлення
теми та мети уроку.
Мотивація професійної трудової діяльності: вступне
слово майстра виробничого навчання.
1.2. Інструктаж з
охорони праці.
1.3. Перевірка знань учнів шляхом фронтального
опитування з раніше вивченого матеріалу.
-
Контрольні тести
(додатки № 5, 6);
-
Запитання до учнів (додаток № 7);
-
Аналіз та доповнення відповідей учнів
1.4. Експрес –
інформація.
2.
Пояснення нового матеріалу.
Майстер
виробничого навчання знайомить учнів з новою навчальною інформацією.
Ø У процесі уроку
застосовується і відпрацьовуваються теоретичні
та практичні вміння, навички при обробці риби з лускою ;
Ø Майстер виробничого
навчання знайомить учнів з інструментами, інвентарем, обладнанням рибного цеху,
роз’яснює правила техніки безпеки, вимоги до якості обробки риби і
напівфабрикатів з неї;
Ø Застосовуються знання
учнів, отримані на уроках кулінарії, товарознавства харчових продуктів, обладнання
підприємств харчування, фізіології харчування, санітарії і гігієни;
Ø Майстер виробничого
навчання демонструє учням прийоми, способи обробки риби, знайомить з процентами
відходів по збірнику рецептур, показує приклад організації робочого місця.
3. Показ
технологічних прийомів
3.1. Обробка риби
для використання цілою:
Ø Розморожування;
Ø Обчищання
луски;
Ø Видалення
плавників;
Ø Видалення
нутрощів і чорної плівки;
Ø Промивання
Ø Обсушування
3.2. Розбирання риби на кругляки:
Ø Розморожування;
Ø Обчищання
луски;
Ø Видалення
плавників;
Ø Видалення
голови та нутрощів;
Ø Промивання;
Ø Обсушування;
3.3. Розробка риби на філе:
Ø Розморожування;
Ø Обчищання
луски;
Ø Видалення
плавників;
Ø Розрізування
черевця;
Ø Видалення
нутрощів і чорної плівки;
Ø Відрізування
голови;
Ø Промивання;
Ø Обсушування;
Ø Зрізування
верхнього філе з реберними кістками;
Ø Видалення
хребта;
Ø Видалення
реберних кісток з філе;
Ø Зрізування
філе зі шкіри;
4. Закріплення нового матеріалу (додаток
№ 8)
-
Пробне виконання учнями нових прийомів,
показаних майстром виробничого навчання;
-
Вирішення проблемних ситуацій (додаток №
9);
-
Підведення підсумків;
-
Відповідь майстра виробничого навчання
на запитання учнів;
-
Повідомлення про передовий досвід.
ІІІ.
ПОТОЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ – 270 хв.
-
Видання завдань для самостійної роботи
учнів та пояснення порядку їх виконання;
-
Розподіл учнів за робочими місцями;
-
Повідомлення про критерії оцінювання
виконаних робіт;
-
Самостійна робота учнів;
-
Цільові обходи майстром виробничого
навчання робочих місць учнів з метою:
а) спостереження за організацією
робочих місць;
б) спостереження за виконанням
санітарних та безпечних методів
роботи;
в) правильність виконання
трудових прийомів і при необхідності
надання допомоги учням;
-
Прийом майстром виконаних робіт;
-
Прибирання робочих місць.
ІV. ЗАКЛЮЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ
– 30 хв.
-
Аналіз діяльності учнів протягом усього
уроку;
-
Оцінка роботи учнів;
-
Аналіз причин помилок учнів та засоби їх
усунення;
-
Повідомлення та обґрунтовування оцінок;
-
Видача домашнього завдання.
Підписатися на:
Дописи (Atom)