ПРОФЕСІЙНО-ТЕОРЕТИЧНІ ПРЕДМЕТИ


ПОЛОЖЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ КОНКУРСУ ФАХОВОЇ МАЙСТЕРНОСТІ З ПРОФЕСІЇ "ОФІЦІАНТ"

ДЕЯКІ ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ ДО ВИКЛАДАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ У ПТНЗ


Романій Е.П., викладач англійської мови

Сучасна освіта висуває нові вимоги до професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників, конкурентоздатність яких визначають не тільки глибокі професійні знання і вміння їх гнучкого застосування, але й готовність вирішення професійних задач в умовах іншомовної комунікації, спроможність легко інтегруватися в Європейський освітній простір.
Актуальність проблеми професійно-орієнтованих технологій навчання іноземних мов у системі професійно-технічної освіти не викликає сумніву. Сучасний професійно-орієнтований підхід до навчання іноземної мови передбачає формування в учнів здатності іншомовного спілкування в конкретній фаховій сфері із урахуванням особливостей професійного мислення. Підготовка майбутніх кваліфікованих робітників у ДНЗ «Запорізький центр професійно-технічної освіти водного транспорту» полягає у формуванні в учнів таких комунікативних вмінь, які б дозволили їм здійснювати професійні контакти іноземною мовою у сфері діяльності річкового та морського флоту.
Педагоги в нових умовах шукають та застосовують на практиці нові підходи для вирішення завдання підготовки майбутніх кваліфікованих робітників в системі професійної освіти. Одним із таких інноваційних підходів є застосування інформаційно-комунікаційних технологій як глобального інтерактивного навчального середовища для підготовки спеціалістів нової формації.

Інноваційні підходи до викладання АМПС у ПТНЗ


ДОСВІД ВИКЛАДАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ У ДНЗ "ЗАПОРІЗЬКИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ ВОДНОГО ТРАНСПОРТУ": ПРОБЛЕМИ, ЗДОБУТКИ, ПЕРСПЕКТИВИ


Романій Е.П., викладач англійської мови

На сучасному етапі розвитку освіти в Україні суттєво загострилась увага до питань, що стосуються проблем, завдань та критеріїв якості підготовки висококваліфікованого конкурентоздатного робітника. Формування особистості майбутніх кваліфікованих робітників на сьогодні є найважливішою педагогічною проблемою.
Стратегія міжнародного співробітництва й інтеграції у сфері освіти спрямована на посилення ролі іноземних мов та якості їх знання, що потрібні сьогодні не лише дипломатам, перекладачам і викладачам, а й переважній більшості фахівців будь-якого профілю та майбутнім кваліфікованим робітникам. Така масова потреба в знанні іноземних мов потребує перегляду, переосмислення і якісного оновлення всіх складових системи навчання іноземних мов учнів професійно-технічних навчальних закладів і розробки нових технологій, що сприятимуть опануванню іноземної мови загального та фахового спрямування.
Сьогодні розвиток міжкультурної комунікації, зміна соціально-політичної ситуації в країні, розвиток міжнародних ділових контактів, створення багаточисельних спільних підприємств, розширення міжнародного співробітництва в різних сферах діяльності ставлять завдання оволодіння іноземною мовою як засобом міжкультурного спілкування майбутніх кваліфікованих робітників на основі характерних особливостей професії.
Знання іноземної мови перестає бути проблемою загального культурного рівня учнів професійно-технічних навчальних закладів і стає питанням їхньої професійної придатності. Тому одним із найважливіших завдань професійної освіти в Україні є підвищення ефективності підготовки кваліфікованих робітників з високим рівнем володіння іноземними мовами. Головним з цих завдань є набуття майбутніми кваліфікованими робітниками професійної кваліфікації у повній відповідності до загальноєвропейських та світових стандартів. Складовою частиною таких стандартів є володіння англійською мовою для професійного спілкування, оскільки саме ця мова перетворилася на мову міжнародної професійної комунікації.
Вирішенню такого завдання в процесі підготовки кваліфікованих робітників в системі професійної освіти серйозно заважає як брак спеціальних досліджень, так і брак відповідних високоякісних підручників з англійської мови, оскільки засоби навчання іноземної мови майбутніх випускників системи професійно-технічної освіти, зокрема з професії «Моторист (машиніст), Матрос», базовані на репродуктивному принципі організації навчальної діяльності та не відповідають викликам сучасності, з огляду на забезпечення фундаментальної та різнобічної підготовки учнів, їхнього професійного становлення.
Розуміючи необхідність підвищення якості підготовки майбутніх кваліфікованих робітників, а також з огляду на нагальну потребу учнів професійно-технічних навчальних закладів у сучасних навчальних матеріалах, які б сприяли підвищенню рівня володіння англійською мовою за професійним спрямуванням у ДНЗ «Запорізький центр професійно-технічної освіти водного транспорту» розроблено і постійно вдосконалюється та оновлюється комплексно-методичне забезпечення вивчення англійської мови за професійним спрямуванням для учнів за професією «Моторист (машиніст), матрос».
Практична цінність такої роботи очевидна й незаперечна і обумовлена тим, що випускники нашого навчального закладу зможуть ефективно конкурувати на ринку праці та відповідати сучасним вимогам роботодавця.


Немає коментарів:

Дописати коментар