понеділок, 18 травня 2015 р.

Методична розробка уроку "Подача солодких страв". Автор: Луценко О.В.

В умовах впровадження особистісно-орієнтованого навчання у систему профтехосвіти набуває значущість підбір методів пізнавальної діяльності учнів, які б, задовольняли особистісним потребам учнів і підвищували їх рівень навчання. Досягти цього, на нашу думку, можливо за умов цілеспрямованого побудування процесу пізнання (навчального процесу), яке підпорядковується загальному алгоритму діяльності викладача і учнів. Для останніх цей процес повинен бути усвідомлений.
З погляду реалізації дидактичних завдань навчального процесу, тобто організації пізнавальної діяльності учнів, викладачами професійно-теоретичних дисциплін ДНЗ «ЗЦПТОВТ» сприйнято спробу розробити методичні прийоми, що співвідносяться з дидактичними завданнями уроку та етапами пізнавальної діяльності учнів. Одним із  прикладів є методична розробка уроку на  тему : «Подача солодких страв» з предмету : «Організація обслуговування в ресторанах». На уроці використовуються методи і прийоми, що активізують пізнавальну діяльність учнів в процесі засвоєння нового матеріалу по темі: «Подача солодких страв».
1. Методи, що активізують пізнавальну діяльність учнів на етапі актуалізації опорних знань і вмінь.
1.1.«Конкурс на найцікавіше запитання». Учні розподілені на чотири групи. Кожній групі пропонується скласти по три запитання до попередньої теми уроку: «Подача других страв». Через декілька хвилин представник кожної групи озвучує запитання, а всі інші на нього відповідають. Оцінюється  високим балом добре сформульоване коректне запитання .
1.2.  Актуалізація опорних знань і вмінь учнів, пов`язаних з темою уроку за допомогою технології «Мікрофон». Кожній групі учнів пропонується перелік запитань на які вони повинні послідовно відповідати.
 Перелік питань:
·                   Солодкі страви являються завершальним етапом………..
·                   Перед подаванням солодких страв  зі столу прибирають…….
·                   Стіл сервірують……………..
·                   За температурою подачі солодкі страви бувають………
·                   Назвіть відомі вам солодкі страви?

2. Методичні прийоми, що сприяють засвоєнню та закріпленню набутих знань.
2.1.Закріплення нових знань за допомогою технології «Коментарій до фільму» Учням пропонується прокоментувати фільм на тему «Фламбування фруктів» офіціант демонструє техніку фламбування фруктів і розповідає англійською мовою. Учням необхідно прокоментувати дії офіціанта при фламбуванні фруктів.
2.2.  Перевірка засвоєння нового матеріалу за допомогою
самостійної роботи учнів.
Кожній групі учнів пропонується скласти схему роботи офіціантів при подачі солодких страв різними способами і продемонструвати обрані способи подачі солодких страв:
·                   Морозиво американським способом;
·                   суфле – французьким способом;
·                   пудинг англійським способом;

·                   яблука смажені в тісті – російським способом.
План уроку з предмету «Організація обслуговування в ресторанах»
Тема програми:  «Обслуговування відвідувачів»
Тема уроку : «Подача солодких страв»
Тип уроку:   комбінований урок
Мета уроку:
Освітня: Поглибити знання учнів про правила подачі солодких страв у ресторані.
Розвиваюча: Розвивати  культуру спілкування учнів при подачі солодких страв у ресторані.
Виховна:  Виховувати у учнів самостійність, прищеплювати любов до праці при подачі солодких страв у ресторані.
Методи проведення уроку: Колективна робота
Матеріально-технічне забезпечення уроку:
комп`ютер, телевізор;
натуральні зразки посуду;
навчальна презентація на тему: «Подача солодких страв»;
демонстраційний фільм на тему: «Фламбування»;
демонстраційний фільм на тему: «Культура споживання солодких страв»
Дидактичне забезпечення:
опорно-логічні схеми;
таблиці «Правила подачі солодких страв»;
малюнки на яких зображені солодкі страви.
Міжпредметні зв`язки: Технологія приготування їжі з основами товарознавства, фізіологія харчування, організація виробництва на підприємствах харчування.
ХІД УРОКУ:
1.Організаційна частина уроку:
1.1 Перевірка присутніх.
1.2. З`ясування, що не зрозуміло з попередньої теми.
1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.
1.4 Перевірка готовності матеріально-технічного забезпечення уроку.
2. Повідомлення теми програми, теми і мети уроку.
3. Перевірка домашнього завдання за допомогою прийому «Конкурс на найцікавіше запитання». Учні розподілені на чотири групи. Кожній групі пропонується скласти по три запитання до попередньої теми уроку: «Подача других страв».Через декілька хвилин представник кожної групи озвучує запитання, а всі інші на нього відповідають. Оцінюється  високим балом добре сформульоване коректне запитання .
4. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів, пов`язаних з темою уроку за допомогою технології «Мікрофон»
4.1. Перелік питань:
·                   Солодкі страви являються завершальним етапом………..
·                   Перед подаванням солодких страв  зі столу прибирають…….
·                   Стіл сервірують……………..
·                   За температурою подачі солодкі страви бувають………
·                   Назвіть відомі вам солодкі страви?
4.2. Підведення підсумків актуалізації опорних знань і вмінь учнів.
5. Підготовка учнів до активного осмислення засвоєння нових знань: викладач пояснює виробничу цінність систематизованих та узагальнених знань з теми предмету «Подача солодких страв».
Викладач : «Подача солодких страв у ресторані відбувається практично завжди при завершені прийому їжі. Тому уміло подана солодка страва ще більше підвисить настрій, добре враження і задоволення найвибагливіших потреб споживача. Якщо гості не отримують задоволення від відвідання ресторану, то все інше немає значення.
6. Пояснення нового матеріалу
План
1.                Підготовка столу до подачі солодких страв.
2.                Характеристика посуду для подачі солодких страв.
3.                Асортимент солодких страв.
4.                Подача фруктів-фламбе.
5.                Способи подачі солодких страв.
7. Закріплення нових знань за допомогою технології «Коментарій до фільму» Учням пропонується прокоментувати фільм на тему «Фламбування фруктів» офіціант демонструє техніку фламбування фруктів і розповідає англійською мовою. Учням необхідно прокоментувати дії офіціанта при фламбуванні фруктів.
8. Перевірка засвоєння нового матеріалу за допомогою
самостійної роботи учнів.
Кожній групі учнів пропонується скласти схему роботи офіціантів при подачі солодких страв різними способами:
·                   Морозиво – американським способом;
·                   суфле – французьким способом;
·                   пудинг – англійським способом;
·                   яблука смажені в тісті – російським способом
9. Додаткові роз`яснення викладача.
10. Систематизація та узагальнення вивченого матеріалу, узагальнюючи підсумки та висновки «Що на уроці було головним і цікавим, що допомогло учням запам`ятати»
11. Підведення підсумків уроку, оголошення виставлених оцінок.
12. Видача домашнього завдання: Скласти таблицю «Подача цитрусових, бананів, ананасів, динь, абрикосів, винограду, черешні.»

Література: В. В. Усов «Організація обслуговування відвідувачів».

Викладач: О. В. Луценко





Немає коментарів:

Дописати коментар